"Mädchenkupplung" für ST 1050?

  • Moin Micha


    Die Empfehlung des Discounters bei Verwendung der Reibscheiben die Federn zu verwenden.
    Hätte aber auch kein Problem gehabt die alten Federn wieder einzubauen.
    Da es aber mit der "extrem Mädchen Kupplung" nun so gut klappt bleiben die Federn wohl drin.

    ich denke, also bin ich... hier falsch!

  • Beim gestrigen Probelauf zeigt sich dass ich mit den 27mm Verlängerung doch ein wenig zu optimistisch war. :cry:
    Ein vernünftiges Trennen der Kupplung ist mit dem Hebelarm wohl doch nicht möglich.
    Hab die Anlenkung um 10mm zurück genommen, und nun klappt es auch mit dem Trennen.

  • Hello, I am new to this site and don't write German...Can anyone tell me who to contact to get the 'girl's clutch' (madchen kulplung) for a Sprint 1050 ST 2008? My bike is completely standard, but I am finding the clutch a bit heavy in traffic. Thanks

    • Offizieller Beitrag

    Hello, I am new to this site and don't write German...Can anyone tell me who to contact to get the 'girl's clutch' (madchen kulplung) for a Sprint 1050 ST 2008? My bike is completely standard, but I am finding the clutch a bit heavy in traffic. Thanks


    Hello, Chris,


    Our member "Gogo" had built the girl clutch at last.

    He doesn't have much time to take care of them at the moment. Write to him, maybe he can help you.
    Otherwise it is not difficult to build the Girl clutch by yourself or by someone else.

    Have a look at the topic here, there you will find some pictures. I also can send you some pictures, if necessary.


    best regards

    Joersch

    • Offizieller Beitrag

    Maybe you need some patience for Gogo s answer because he is very busy at the Moment.

    He was online last time at thursday evening.


    best regards

    Joersch

    • Kirschtörtchenverdrücker
    • Optimismus ist der Glaube daran, das aus einem Gerstenkorn irgendwann einmal ein Faß Bier wird.
    • Wir müssen aufhören weniger zu trinken, wir brauchen viel mehr Alkohol ! (Stainless Steel - Onkelz Cover Band)
    • meine vBGarage